Tuesday 22 April 2014

Happy Birthday Fathia..20.04.2014

Korang jangan salah faham ok..ini birthday anak aku yg ke 6 bulan je pun..hehe..
Baru hari ni ko nak citer maya? busy la...
excited mama ko ni ha sambut birthday fathia..bukan apa, ini la masanya utk aku bg solid food yg pertama utk fathia...aku decide bagi puree apple utk makanan pertama fathia..siap amik cuti 2 minggu awal tu..mcm apply cuti nak bersalin kekdah nya..haha..

Alhamdulillah, fathia telah melepasi tahap pertama (6 bulan) utk menyusu susu ibu sepenuhnya..aku pun heppi sesangat ok..tak sia-sia aku cari ilmu penyusuan..siap beli freezer lagi..tahniah maya..wah..puji diri sendiri..

mula2 muka mcm menolak je bila disuapkan, muka pelik je pasal tak pernah2 dapat makan..pasal mak ko ni mmg pantang betul nak bagi makan kat fathia ni sehingga umur nya 6 bulan..walaupun ada banyak cubaan dari insan2 terdekat..cer korang tgk muka fathia, cam pelik je kan..terlentok2 kepala..



lepas bg suapan yg pertama, kemain suker lagi...suka makan anak mama sorang ni..suker mak ko ni tau..suap punya suap, tak sedar dah abis 1 bekas...abg long pun jeles, berebut2 nak makan gak makan makanan adik katanya..



Lepas makan bagi fathia minum air kosong, alhamdulillah..fathia takde masalah minum air masak..percubaan makan puree apple selama 4 hari ok...utk tgk kalau2 fathia ada alergik dgn buah apple..ini mengikut sumber google yg aku baca ari tu..gigih mak ko kan??

"Abis dah"..kata fathia..tgk muka dia kekenyangan...alhamdulillah...
Esok kita makan puree apple lg ye sayang..tp bukan mama yg suapkan, tapi mak tok ok..

No comments: