Sunday 18 May 2014

Susun Atur Tudung

wah..bersawang dah blog aku ni..lama gak tak berblog ye..ko ingat ada ke orang nak follow citer ko maya??ada aku kisah..ni kira cam tulis diari la..tak kisah ada org follow ke tak, janji aku tulis apa yg aku nak tulis..ye dak..?

sejak join group ' KAMI SUKA SUSUN ATUR', aku ni dah jd kemaruk nak buat susun atur...tapi tunggula dulu pasal dlm proses nak pindah umh sendiri ni, biarla tunggang langgang dulu..bila dah kat umah sendiri, baru aku akan mempraktikkan ilmu-ilmu dan idea-idea yang aku dapat dari group tu ye..

skrg ni aku nak citer pasal susun atur tudung...benda ni simple je, so tak yah tunggu dah pindah umah sendiri pun aku leh buat susun atur. sakit bijik mata aku tengok longgokan dan lambakan tudung-tudung aku..eh, tak sangka banyak gak dah ye koleksi tudung aku...tp banyak gak yang aku tak pakai dah..kebanyakan tudung aku gantung je kat hanger lepas dibasuh, mcm tu jugakla keadaannye bila nak pakai, tudung tu masih dihanger..hehe..nampak tak betapa pemalasnya aku..

so minggu lepas, aku gigih ajak Azam ( suami aku le tu..) gi kedai jual rak..nak cari hanger tudung la kekdahnya..mmg dah survey dah pun nak guna hanger mcm mana..akhirnya, aku beli 2 jenis..1 jenis berklip untuk gantung tudung berawning dan 1 jenis lagi jenis ada hanger kecil untuk gantung tudung bawal..

mcm ni la rupanya setelah digantung..


Alhamdulillah, aku berpuas hati dengan hasilnya..ini baru sikit pasal baru nak testing je dulu..aku beli pun 2 jenis ni je..ingat nak tambah lagi..banyak lagi tak bergantung lagi, berlonggok dalam lemari...

tapi tula, takde idea lagi nak gantung kat mana..dalam lemari ke?belakang pintu ker?
Skrg ni aku gantung kat tempat penyidai besi tu jer...
Tunggu la pindah umah sendiri nnt, akn aku pikirkn lokasi yg sesuai..korang ada idea tak?

Korang plak susun atur tudung korang macam mana?

No comments: