Sunday 20 July 2014

Adik dah tumbuh gigi

Salam hari minggu...
cuti kan? tapi tidak bagi aku...seperti biasa, ahad-khamis adalah hari bekerja bagi negeri Johor..

Nak citer ni, Fathia dah tumbuh gigi...2 batang sekaligus..ketika umurnya 9 bulan..macam lambat je kan?

Ari Isnin minggu lepas, badan dia panas sangat...39c, panas giler..cuak dah aku...esok nya aku amik EL, dah rasa mcm nampak ada putih2 kat gusi bawah dia, MIL aku ckp mesti nak tumbuh gigi ni..
Malamnye aku tak boleh tido, si kecik ni tak nak langsung merenggang, tido pun dia tak lena...
Sepanjang hari, kesiannya la aku tgk...
2 hari EL, alhamdulillah, hari ke 2, demam nya dah kebah, dan tara...2 batang gigi keluar...haha...comel jer..
dulu masa Abang Long keluar 1 batang je tapi belah atas dulu..

muka masam jer..badan tak sihat

walaupun demam, masih nak duk baring dgn abg long

gusi gatal, tangan asyik masuk dalam mulut jer

tarra...nampak tak gigi saya..ada 2 batang...
sejak dah tumbuh gigi, suka main2 masa menyusu, gatal la tu kot gusi adik, tapi aku risau gak kalo dia dah pandai gigit puting nanti..ishh..mesti sakit kan?
Dahlah si Fathia ni suka 'mengempeng'...lagi2 time nak tido, xnak berlepas langsung.
Kalau dah tido pun, aku cabut puting, dia boleh terjaga tau tak...satu keje lagi la plak aku kena tidokn dia balik..
Gerammm jer...

No comments: